Hulp van een notaris bij onroerende zaken

Zoals u weet is het bij het kopen van een woning of bedrijfspand niet enkel een kwestie van een handtekening zetten en een bedrag overmaken. De hypotheek, de koopovereenkomst en de leveringsakte: voordat u kunt beginnen met klussen moet eerst al het papierwerk in orde zijn.

Dat zit goed

Bij ons notariskantoor in Apeldoorn kunt u aankloppen voor een grote diversiteit aan zaken met betrekking tot onroerend goed. Een aantal voorbeelden van zaken waar de notaris u graag bij helpt:

  • het opmaken van koopovereenkomsten
  • het opmaken van akten van levering van particulier en zakelijk onroerend goed
  • het vestigen van hypotheken
  • het begeleiden van nieuwbouwprojecten
  • het vestigen of wijzigen van het recht van erfpacht en andere zakelijke rechten
  • het organiseren en begeleiden van onroerend goedveilingen
  • het splitsen in appartementsrechten
  • het leveren van lidmaatschapsrechten

Leveringsakte opmaken

U bent pas officieel eigenaar van het pand als alle benodigde handtekeningen onder de leveringsakte staan. Maar zo’n leveringsakte maken, daar komt ook heel wat bij kijken.Onze notaris doet dit graag voor u. Wij attenderen u ook graag op waar u op moet letten bij documenten zoals de koopovereenkomst die de makelaar voor u opstelt.

 

Hypotheken vestigen

Een huis financieren, dat doen de meesten van ons niet zomaar met enkel spaargeld. We doen een beroep op de bank, de verzekeraar of het pensioenfonds als we een huis kopen. Er is bijzonder veel keuze in hypotheken. Laat u daarom goed voorlichten door een hypotheekadviseur; en heeft u eenmaal een keus gemaakt en alles is rond met de geldverstrekker, zorgen wij er vervolgens voor dat de gelden tijdig worden opgevraagd, de gelden worden gecontroleerd, de hypotheekakte wordt opgesteld, wordt ondertekend en netjes in het kadaster wordt ingeschreven.